Tip van Ana Lucia

“Je huid verzorgen is iets waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt, maar niet iedereen weet precies welke producten hij/zij nodig heeft. Jij, als schoonheidsspecialiste, kan hierbij een belangrijke rol spelen door je professioneel advies. Een beautyschool is hierbij een uitstekend hulpmiddel. Je geeft je klant advies, en het stelt je ook in de mogelijkheid om je producten uitgebreid voor te stellen en je klanten hiervoor warm te maken.

Enkele tips rond de organisatie van een beautyschool:

  • Voorzie een aangename ruimte waar je je producten gemakkelijk kan tonen, bij voorkeur rond 1 tafel.
  • Een groep van 5 tot 7 personen is ideaal.
  • Voorzie ongeveer 2u.
  • Zorg er voor dat de persoon die de beautyschool geeft voldoende kennis heeft over de producten en hun gebruik.
  • Bepaal wie je wenst uit te nodigen en stem hierop je communicatie af (flyers, mailings, affiche, facebook, …).
  • Kies een datum tijdens een rustigere periode.
  • Vraag om vooraf in te schrijven en maak een aanwezigheidslijst op. Je kan eventueel kiezen om een klein bedrag te laten betalen (25-30€) bij inschrijving die de klant dan terug krijgt bij de aankoop van producten.
  • Controleer op voorhand je voorraad. Voorzie minimum 3 stuks per referentie.
  • Neem 1 week op voorhand contact op met de ingeschreven personen. Er kunnen steeds annulaties zijn waardoor je nog altijd andere mensen kan contacteren en inschrijven.
  • Voorzie voor iedereen een spiegel, een balpen en een lijst met al je producten. Op die manier kunnen je klanten onmiddellijk aanduiden welke producten je hen adviseert.
  • Demonstreer de handelingen op je eigen gelaat. De deelnemers herhalen deze bij zichzelf.
  • Vraag regelmatig of er vragen zijn en dring er op aan bij de deelnemers dat wanneer ze een product zien dat hen aantrekt, ze het kunnen uitproberen en dat je zal uitleggen hoe ze de producten kunnen aanbrengen.
  • Maak na de beautyschool een verslag op met opmerkingen en de verkoop van de producten. Dit is essentieel om de rentabiliteit van een beautyschool te evalueren en in de toekomst te optimaliseren.

Veel succes!”

Ana Lucia